Translate

Tervetuloa Hannan herkkublogiin

Täältä löytyy kaikki lempireseptit ja hömppäilyni.. herkkuja siis luvassa laidasta laitaan :)

lauantai 7. huhtikuuta 2012

Parhaat letut

Hih, olen pahoillani, nää ei oo mitään tyypillistä pääsiäisruokaa, mutta päätyivät jälkkäriksi eilen. Naututtiin eilen rakkaan mieheni kanssa pääsiäisateria, uunilohta ja perunoita ja jälkkäriksi lettuja..  Jäin yksin viettämään pääsiäistä, mikä on kyllä vaihteeksi ihan mukavaa, voin vähän askarrella, käydä kuvailee ja laiskotella aamut ja illaksi kömpiä leikkimään hotellia.. :)

Mutta nyt niihin lettuihin.. Pienempänä taisi tulla pieni kammo lettuihin, söin niitä aina vaikka ne ei sopinut mulle koska olin allerginen maidolle.. no kerran jos toisenkin lettuja oksennettuani, tajusin, että nyt on aika-lisän aika minun ja lettujen välille. :D no vuosia meni, ja rakas miekkoseni on aina tasaisin väliajoin pyydellyt lettuja ja kasvain, kun syön niitä kohtuudella, ne pysyy sisälläkin.. :D Anteeksi karu avatumiseni minun ja letun taipaleesta.. no nyt sitten viimeiset kerrat olen hionut reseptiäni ja tässä tuotos.. :D

Maanmainiot letut
(tulee noin 8 isoo lettua, mainio ohje siis kahdelle ja tuplaa jos haluu enemmän)

Tarvitset:
4dl maitoa
1dl kivennäisvettä
3rkl sulaa voita (75g)
1muna
2,5dl vehnäjauhoja
0,5dl sokeria
1tl suolaa
1& 1/2 tl leivinjauhetta
ripaus jauhettua vaniljaa

Vatkaa maidon joukkoon, muna, suola, sokeri, vanilja, vjauhot ja leivinjauhe, sekoita tasaiseksi. Lisää joukkoon sulatettu voi ja sekoita hyvin. Lopuksi kaada joukkoon 1dl kivennäisvettä ite käytin sitruunaista. Anna taikinan vetäytyä vartti, ennen paistoa. Paista kuumalla pannulla, jossa on hyvin voita. Tarjoa vaikka kermavaahdon tai jätskin ja hillon kanssa..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti